Sidor

torsdag 6 oktober 2011

Övar ännu mer....

Supplies me med Jane Davenport är fantastiskt kul och inspirerande. Jag övar och övar, så fort jag hinner (vilket förstås inte är riktigt så ofta som jag skulle önska... ;)

Idag har jag provat att göra ett ansikte med Copic markers. Jag var inte så himla noga, utan chansade lite hit och dit och jag är nog inte klar... Det är så mörkt kring ögat att det nog behövs mer skuggor på de andra delarna för att matcha. Men ändå, jag är impad av mig själv. =) Ser nu att pupillerna (ja hela ögonen tror jag) är olika stora, vet redan att hela ansiktet är assymetriskt och ögonen är lite för "platta" osv osv... men som sagt... det här är övning och det är kul och det är väl det viktigaste! :)


Jag har övat på att skugga klot också, sent igår kväll tills ögonen var så trötta att de nästan föll ihop... =) Här har jag använt Prismacolor, färgpennor.



Tidigare i veckan övade jag lite på att hitta andra benpositioner än bara rakt... Det ser lite ut som om hon ska tippa, gör det inte? Hon är ritad med Prismacolors och klänningen är målad med akvarellfärg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir liv i bilden genom att tyngdpunkten inte är rakt över foten som är i golvet! Hon dansar...

Tycker
Ulf

Sanna F sa...

Kul med markers också... det är verkligen inte lätt med alla skuggor, detaljer och kroppshållningar. Men kul att skapa och måla. Jätte fint gör du!
KRAM

Denise sa...

beautiful drawings Anna. This really inspires me to get my sketch book out. I have lacked the confidence but the funny thing is I have always taught my art students that it is really just about practising. I need to take my own advice!

Mya sa...

superfint!