Sidor

fredag 5 augusti 2011

Tavla...

Jag anmälde mig för första gången till en onlinekurs med Suzi Blu nu i veckan. Tuva och jag är hemma själva medan resten av familjen är ute på äventyr och det har passat perfekt att ha de fina små filmerna att titta på medan jag ammar eller kramar sovande bebis.

Det är verkligen olika från dag till dag hur det funkar att lägga ned Tuva och hur det går att få henne att sova för sig själv. Vissa dagar har hon bara sovit sisådär 2 x 15 minuter för sig själv och varit i min famn väldigt stora delar av den övriga tiden men en dag slog hon till och sov tre stycken entimmespass alldeles själv. Det är med andra ord ganska svårt att förutsäga om det är någon idé att sätta igång något större projelt när hon somnat, eller om jag ska nöja mig med att passa på att kissa ifred. =) Jag bär henne förstås inte under alla dygnets resterande timmar, utan vi gör andra mysiga saker som att ligga på en filt och sjunger skojiga sånger eller sitta i soffan och titta i en färgglad bok... Då och då trivs hon också bra med att sitta en stund i babysittern och vi har faktiskt gjort en liten utflykt "ned på stan" också. =) Jag tror nästan att vi får ta en sväng till idag, för det var väldigt mysigt att komma ut ur bubblan lite...

Hur som helst - jag har haft mycket tid till att titta på kursens filmer, men betydligt mindre tid till att faktiskt öva själv och det är ju då och då lite frustrerande, men bara att acceptera. En liten tavla har jag i alla fall gjort! Jag är bara nöjd med halva, så ni får bara se den delen... =)

Suzis tavlor är härligt grunge-söta och jag har väl inte riktigt lyckats åstadkomma samma djup och samma distressade look, men det är ju som sagt första försöket. Kursen heter förresten La la la och den är utformad så att man kan använda sig av mallar av Suzis figurer till sina egna tavlor om man vill. Man behöver alltså inte alls rita själv utan kan börja direkt med färgläggningen.

Jag har dock ritat min lilla tjej själv... men med inspiration från Suzi förstås. Jag tror jag måste använda några av mallarna också (om jag bara hittar TID någonstans) för de är galet söta. :)


Jag har använt bivax över motivet och det bidrar till den lite dimmiga looken. Dessutom gjorde det lilla strykjärnet jag använde till vaxet grå märken i hennes ansikte, men jag sa ju att jag ville ha mer "grunge", så det är väl ok. =) 

2 kommentarer:

Stephi sa...

men va fin den är!!!!

Karolina/karehed sa...

En jättefin tavla. Blir så sugen på att testa detta med mixed media. Måste inhandla lite nytt material. Tack för inspirationen!