Sidor

torsdag 21 april 2011

Sticky-back canvas

Jag har haft en förpackning "sticky-back canvas" här hemma ett tag (eller snarare där hemma, då... ;-) men av någon konstig anledning har jag inte kommit mig för att testa den. Nu var jag ute i sista minuten och gjorde en layout till en teknikutmaning hos SWE Scrapbook, där man på något sätt skulle bygga upp sina egna 3D-dekorationer. Jag grävde igenom mina packade väskor och hittade canvasarken och kom på att jag skulle prova att stämpla på dem. Jag har stämplat med Archival Ink, klippt ut motiven och sen färgat dem med hjälp av Maya Mist (den mörkgula), Glimmer Mist (grön) och Chalkboard Glimmer Mist (den ljusgula). Sedan monterade jag mina dekorationer på varandra, med hjälp av 3D-kuddar. Superduperkul! Jag tror minsann inte att förpackningen med canvasark kommer att ligga orörd nu framöver... :)

Jag använde också Maya Mist på tårtpappret och dekorerade fjärilarna med några små halvpärlor.

I made this layout for a technique challenge over at SWE Scrapbook. I've had the "sticky-back canvas" among my supplies for a while but for some reason I haven't gotten around to trying it. For this challenge - to create your own 3D-decorations - I decided to try stamping on the canvas and wow, it was so much fun! I stamped using Archival Ink and used mist (Maya Mist (the dark yellow), Glimmer Mist (the green) and Chalkboard Glimmer Mist (the pale yellow)) to color my images. I then used 3D-foam to build my decorations and I added some half pearls to the butterflies. I loved it and I'm pretty sure I need to use a lot more of that canvas from now on...! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gult har alltid varit min favoritfärg säger din farmor...

Snygg layout. Kul att du har grejer på plats för att fördriva tiden i väntan på ett nytt litet kul barn (barnbarn)

Kramar
Ulf

pysselpetra sa...

Gott att se att du inte bangar för att kladda med färg oc mist i ditt vita rum.
Vad säger sköterskorna??? Blir de inspirerade. Du kommer säkert att ha triggat igång en hel avdelning av scrappare innan du far hem!!!
Ha det bra!
/Petra

Mya sa...

Vilken ljuvlig layout. Å jag älskar ju tårtpapper så det här blev en riktig favvo hos mig :)
Önskar dig en glad påsk och hoppas du får en påskhare eller en påskkärring på besök i helgen.
kram

Steffie sa...

Oh such a wonderful Layout has to be scraplifted!
I did it ;-) http://steffieshexenhaus.blogspot.com/2011/06/layout-mein-sonnenschein.html
Thank you for your lovely ideas!
Best wishes from Germany!
Steffie

fliki sa...

Hi there,
well actally Steffie and I lifted your Layout together. Here you can find my lift: http://flikisbastelschuppen.blogspot.com/2011/06/hier-habe-ich-dieses-schone-lo-gesehen.html
Thank you for your inspiration!