Sidor

lördag 9 april 2011

Hej och välkommen....!

Varmt välkommen till min alldeles nya blogg! Jag känner mig inte 100% hemma här än, men jag tror att jag nog ska få ordning på det och att jag ska trivas!

Säg gärna till om det är något som verkar knas, eller inte ser ut som det ska. Blandningen av engelska och svenska får ni stå ut med, oavsett vad ni tycker om det... :)

Det finns en länk till den gamla bloggen (---> pekar till höger) och i övrigt så är länklistor och annat under uppbyggnad. Vi får väl se vad jag kan hitta på... Eftersom tålamod inte riktigt är min grej så orkar jag bara inte fila mer innan jag flyttar in. :)

Det känns kul att kunna visa bilder i större format! Här kommer layouten jag gjorde när jag sökte till teamet hos Scrapgalen. Jag använde gel medium för att klistra fast rivna bitar av mönstrat papper i botten av layouten. Sedan har jag målat med gesso över hela bakgrunden. Längs med den högra kanten lade jag på en "texture gel" innehållande pyttesmå glaspärlor. När det torkat målade jag bakgrunden med ett tunt lager akrylfärg och just över pärlorna och längs med kanterna på layouten använde jag glimmer glam (mermaid). Jag har sen stämplat med fjärilsstämpeln från Jenni Bowlin. Den fina lilla virkade spetsbiten färgade jag med glimmer mist (key lime pie) och fågeldekorationen är gjord av polymerlera och målad med gesso och glimmer glaze (orange crush). Jag har gjort en egen form utifrån en fågel från Melissa Frances och sedan gjort egna lerfåglar. Lite pilligt, men grymt kul!

Tygremsorna under fotot och uppe till vänster är färgade med Maya mist (sunflower yellow). Den gröna "blomman" uppe till vänster är gjord av ihopsnurrade tygremsor som jag sedan sprayat med glimmer mist (key lime pie). Metalldekorationen i mitten är en gammal brad som jag färgat med glimmer glaze (orange crush). Det vita "trasslet" under fågeln och under blomman är trådar som lossnat från tygbitar jag pysslat med tidigare och eftersom jag samlar på allt så sparade jag trådarna i en burk på scrapbordet. =) De är bara ihopknölade och fastsydda på en liten bit cardstock, med hjälp av symaskinen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Welcome to my new blog! I'm not feeling 100% at home here yet, but I'm sure that will change soon! :) Please let me know if anything is looking weird... The strange mix between English and Swedish is something you'll have to live with. =)

I have put a link to my old blog to the right ( ---> ) and the other links are under construction. Since I'm not very patient, I really don't want to wait any longer before launching my new blog. :)

I love that I'm able to show you larger photos than before. Here is the layout I created for the design team call at Scrapgalen. I've used a whole bunch of different paints and stuff... :) texture gel with tiny beads, glimmer glaze, glimmer glam, glimmer mist, maya mist, acrylic paint, gesso, polymer clay...



11 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja, den är för vacker den här layouten! Inte konstigt att Petra valde just dig!
/Kram från DT-kompisen!

Anonym sa...

Kul med det nya och större bildformatet.

Härligt.

Lycka till med allt annat spännande som ni har på gång!

Ulf

Denise sa...

Anna, your new blog looks wonderful!!! so does this layout, WOW. I love everything about it. the painting, stmaping, clay work, photo, sewing. fantastic.

Morfen sa...

Jag har hängt med till din nya blogg. Underbar layout!! Kram

Laura sa...

WOW ANNA! Your blog looks amazing. Makes me want to change mine. I love how big your photos are, you can see all the fabulous details so well. Beautiful. I love it! And now I can get a feed from your blog, so I'll know when you update. Yay!!

Lila sa...

Hi Anna,
Absolutely fabulous...
thanks a lot for your comment in my blog.

HappyScrappy sa...

Hi Anna!
Thanks for stopping my by blog and for the comment!
Your creations are gorgeous, congratulations!
Have a lovely spring :)!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Åhhh så fin ny blogg! Älskade detta alster så fort jag fick syn på det och tycker såklart att Petra gjort ett toppenval. Kramar!

pysselpetra sa...

Fantastiskt layout och kul att du har blogspot nu så att jag kan se i min inspirationsbloglista när du uppdaterar - man vill ju inte missa något :)
Grattis igen till Scrapgalenteamet

Linnea sa...

Vilken snygg layout, jag älskar färgerna!! Och tur att jag fick ett presentkort på en symaskin i födelsedagspresent för jag blir alltid så inspirerad av hur du använder tyg och sömmar på dina layouter :)

Sockergrynet sa...

Nu har jag läst ikapp mig, så mycket underbart du har skapat!! Tänk att jag inte reagerade förrän nu... märkligt! ;) Tänkte väl att du inte hade tid att skapa utan bara njuta bebis?! Nu har jag dig i bloglovin igen, så nu ska jag inte missa något!!

Ha det gott!
kram, Marie