Sidor

fredag 22 april 2011

Påskkycklingar...

Det står på matsedeln här ute att jag ska få påsklunch idag, så det är väl kanske så att det är påsk?! ;-) Då passar det väl bra att jag visar det här lilla "kycklinghuset" som jag gjorde när Pion Design sökte designers. Det hör inte direkt till vanligheterna att jag gör altrade saker av det här slaget, men oj så skoj jag hade när jag gjorde det här. Kanske blir det mer... kanske inte... :)

Jag utgick från en gammal Biotherm presentförpackning där jag tog bort plasten för öppningen i locket. Jag grundade först locket med vit gesso och målade sedan i en mörkare färg innan jag målade med vit krackeleringsfärg. Jag hade inte tänkt mig att även de undre lagren med färg delvis skulle spricka, så att det silverglänsande underlaget skulle skymta här och där, men faktum är att det blev en ganska cool effekt när det nu hände. :)

Jag byggde upp en liten ramp inuti min låda och dekorerade både väggar och tak. Jag klippte ut "gräs" och satte längs med kanten och jag skar också skåror i min ramp där jag stack ned lite gräs och en av de fina bilderna från klipparket från Pion.

Det syns ju inte här, men påskägget som det står "glad påsk" på är täckt med 3D-lack. Skylten uppe till vänster hänger i en liten metallgrej (dörrknopp) från Tim Holtz.

De små ulliga kycklingarna är så söta och jag gillar speciellt den stackarn som skyndar sig upp för backen för att hinna ikapp sina kompisar... =)

Glad Påsk till er alla!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
I created this little "chicken house" when Pion Design had a DT call. I don't do this kind of altered projects very often, but I had SO much fun when creating this and I adore the cute little chickens... :)

I hope all of you are having a lovely Easter weekend!

3 kommentarer:

Sanna F sa...

Så gulligt!!!
Önskar dig en glad påsk! Och hoppas att du får mysa lite med familjen!
KRAM

lisa sa...

Hi Anna,
Just catching up with you and all your lovely creations. I adore that LO with Alva and below, so funny and so sweet.
Enjoy your weekend xxx

Ulrika aka LillBlomman sa...

Åh så sött! Gillar också kycklingen! Hoppas att du får ha familjen hos dig lite i påsk! Kramar!