Sidor

söndag 20 november 2011

Kritor på svart bakgrund....

Jag har gjort en layout för Scrapgalen där jag först ritade mönster med vit penna och sedan färglade med Neocolor II-kritor. Jag ritade på baksidan av ett cardstockark, för att jag ville ha en slät yta.


På layouten ritade jag bara, utan att använda något vatten. Här nedan har jag istället plockat upp färg från kritan med en pensel, och målat med penseln. Jag använde ett slätt cardstockark.


Till sist målade jag ett litet hjärta på en bas av  svart matt akrylfärg på vit cardstock.


I tried a few different ways of using Neocolor II crayons on a black background, for Scrapgalen. On my layout above, I used the crayons as they are, without adding water. The second example was made using a paintbrush and water to pick the paint up from the crayon, and for my third example I did the same but with black matte paint as a background instead of a the cardstock.

7 kommentarer:

Sanna F sa...

Superfint!
Jag <3 Neocolor
KRAM

Mikaela sa...

det visste ja inte att man kunde med kritorna!! det ska jag testaså fort jag fyller år. En 40kritors låda från mina föräldrar ligger o väntar på den rätta dagen.. tror du det e jobbigt!!!

men jag samlar på mig supermycket insipration nu innan :D

mrsb sa...

Åh, vad läckert!! Gillar alla tre! Än så länge har jag bara 2 kritor för att prova. Men...det blir definitivt fler! Tack för läcker inspiration!!
/Maria B

Maja Stokk / eyovine sa...

Så himla coolt =) Hmmmm... nu spann lärarhjärnan igång. Tror jag vet vad vi ska göra på bilden till veckan ;). Men måste även prova göra något liknande i scrapväg hemma. Tack för inspirationen!

Kramiz Maja

Ulle sa...

Vilken otroligt läcker LO! ... spännande teknik ...

Pearl Maple sa...

congratulations on the tattered angels design team, you have some lovely creations on show here

Tinto sa...

Åh, jag kan inte bestämma mig för vilken effekt som är snyggast, jag skulle tro att jag skulle ha använt båda på samma LO för jag kan aldrig bestämma mig och tenderar att tycka blandningar är effektfullast :) Tex målar jag i 90% av fallen stämpelmotiv med både distresser och proM/copic!