Sidor

måndag 20 juni 2011

En blå tavla...

Den här gjorde jag på sjukhuset, innan Tuva föddes förstås... :) Jag har bara satt dit texten efteråt. För att göra den stora fågeln har jag använt gesso tillsammans med en schablon från "Stencil 101" av Ed Roth. Den lilla fågeln är gjord av polymerlera. Den blå färgen är Glimmer Glam från Tattered Angels, Mermaid. Nu minns jag inte ens längre precis hur jag gjorde, men jag har för mig att jag mattade ned färgen lite med lite vit gesso, här och där. Jag har limmat fast några små, små pärlor och tryckt dit lite metalldekorationer i gesson.








I made this while staying at the hospital, before Tuva was born. I've only added the words afterwards. (Thank you for the quote Nicky! :) The large bird was created using gesso and one of the stencils from "Stencil 101" by Ed Roth. The small bird was made out of polymer clay and the paint I used was "Mermaid" Glimmer Glam from Tattered Angels.  



3 kommentarer:

Maja Stokk / eyovine sa...

Otroligt snyggt!! Gillar massor =). Du inspirerar mig alltid så till den milda grad att jag nästan fåt ett tvång att skapa NU!! ;).

Önskar dig en fin vecka med tuva och resten av familjen.

Kramiz Maja

NickyNoo sa...

Ahh, you're very welcome Anna! This is beautiful, I love how you've done the stencilled bird, it looks amazing xx

Cilla sa...

Den är helt fantastisk!!